کشف کوزه عسل 3500 ساله عسل در آفریقا

کشف کوزه عسل 3500 ساله عسل در آفریقا؛ باستان شناسان دانشگاه گوته و شیمیدانان دانشگاه بریستول توانستند موم را در کوزه های 3500 ساله تمدن نوک شناسایی کنند.

ماه محرم زنده نگه داشتن انسانیت و آزادگی است.السلام علیک یا امام حسین (ع). پژوهش ساوالان..  SELCO.IR
ماه محرم
ماه محرم زنده نگه داشتن انسانیت و آزادگی است.السلام علیک یا امام حسین (ع). پژوهش ساوالان.. SELCO.IR
مرکز فروش عسل
فروشگاه عسل صاف شده آلینکو
مرکز فروش عسل
فروش خرده و عمده عسل
عسل آلینکو
فروش خرده و عمده عسل
سایت فروشگاهی آلینکو  ALINCO.IR
سایت فروشگاهی آلینکو ALINCO.IR

کشف کوزه عسل 3500 ساله عسل در آفریقا

یک‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۰  ۰ نظر   ۱۸۹ بازدید

کشف کوزه عسل 3500 ساله عسل در آفریقاکوزه عسل 3500 ساله قدیمی ترین سند مستقیم در مورد جمع آوری عسل در آفریقاست

کشف کوزه عسل 3500 ساله عسل در آفریقا؛ باستان شناسان دانشگاه گوته و شیمیدانان دانشگاه بریستول توانستند موم را در کوزه های 3500 ساله تمدن نوک شناسایی کنند.

عسل قدیمی ترین شیرین کننده نوع بشر است - و برای هزاران سال تنها این ماده شیرین کننده بود.

سرنخ های غیرمستقیم درباره اهمیت زنبورها و محصولات زنبور عسل توسط سنگ نگاره های ماقبل تاریخ در قاره های مختلف ارائه شده است که بین 8000 تا 40،000 سال پیش ایجاد شده است.

نقش برجسته های مصر باستان نشان دهنده عملکرد زنبورداری از اوایل سال 2600 سال قبل از میلاد است.

اما برای کشورهای جنوب صحرای آفریقا، تاکنون شواهد مستقیم باستان شناسی وجود نداشته است.

تجزیه و تحلیل باقی مانده های شیمیایی مواد غذایی در گلدان ها اساساً تصویر را تغییر داده است.

باستان شناسان در دانشگاه گوته با همکاری شیمیدانان دانشگاه بریستول توانستند بقایای موم را در گلدان های 3500 ساله تمدن نوک شناسایی کنند.

فرهنگ نوک در مرکز نیجریه بین 1500 سال قبل از میلاد مسیح و آغاز دوره مشترک متداول است و به ویژه به دلیل مجسمه های ظریف و سفالین معروف است.

این مجسمه ها قدیمی ترین هنر مجازی آفریقا را نشان می دهند. تا چند سال پیش، زمینه اجتماعی ایجاد این مجسمه ها کاملاً ناشناخته بود.

در پروژه ای که توسط بنیاد تحقیقات آلمان تأمین شد، دانشمندان دانشگاه گوته بیش از دوازده سال است که در حال مطالعه تمدن و فرهنگ نوک در تمام جنبه های باستان شناسی آن هستند.

علاوه بر الگوی استقرار، گاهشماری و معنای مجسمه های سفالی، تحقیقات همچنین بر روی محیط، معیشت و رژیم غذایی متمرکز بود.

آیا مردم تمدن نوک حیواناتی را اهلی کرده اند یا شکارچی بوده اند؟

باستان شناسان برای پاسخ به این سوالات معمولاً از استخوان های حیوانات حاصل از حفاری ها استفاده می کنند.

اما اگر خاک چنان اسیدی باشد که استخوان ها حفظ نشوند، مانند نمونه ای در منطقه نوک، چه باید کرد؟

تجزیه و تحلیل بقایای غذایی مولکولی در ظروف سفالی، امکانات و رزونه های جدیدی را ایجاد می کند.

این بدان دلیل است که فرآوری محصولات گیاهی و حیوانی در گلدان های سفالی باعث آزاد شدن ترکیبات شیمیایی پایدار به ویژه اسیدهای چرب (لیپیدها) می شود.

اینها را می توان برای هزاران سال در منافذ دیواره عروق حفظ کرد و با کمک کروماتوگرافی گازی تشخیص داد.

با کمال تعجب محققان علاوه بر بقایای حیوانات وحشی، اجزای متعدد دیگری را نیز یافتند که به طور قابل توجهی طیف شناخته شده حیوانات و گیاهان مورد استفاده را گسترش می دهد.

به طور خاص یک موجود وجود دارد که آنها انتظار آن را نداشتند: زنبور عسل.

یک سوم تکه های بررسی شده حاوی لیپیدهای مولکولی بالا، معمولاً برای موم زنبور عسل بود.

دانلود مقالات علمی عسل

اگر مقالات علمی مربوط به محصول عسل، مورد علاقه شماست؛

مقالات و اخبار بیشتر را در صفحه مربوط به مقالات علمی عسل جستجو کنید.

از لیپیدهایی که محصولات زنبور عسل توسط مردم فرهنگ Nok استفاده شده است، امکان پذیر نیست.

به احتمال زیاد آنها با حرارت دادن آنها در گلدان ها، عسل را از

شانه های مومی جدا کردند.

اما همچنین می توان تصور کرد که عسل به همراه سایر مواد اولیه حیوانات یا گیاهان فرآوری می شود و یا اینکه آنها سبزیجات تهیه می کنند.

این موم می توانست اهداف فنی یا پزشکی را داشته باشد. احتمال دیگر استفاده از گلدان های سفالی به عنوان کندوی عسل است، همانطور که تا به امروز در جوامع سنتی آفریقا انجام می شود.

پروفسور پیتر برونیگ از دانشگاه گوته، مدیر پروژه باستان شناسی نوک، توضیح می دهد: "ما این مطالعه را با همکارانمان در بریستول آغاز کردیم زیرا می خواستیم بدانیم آیا مردم نوک حیوانات اهلی دارند؟

"این عسل بخشی از فهرست روزانه آنها بود که کاملاً غیرمنتظره بود و در اوایل تاریخ آفریقا تاکنون بی نظیر بود."

دکتر جولی دون از دانشگاه بریستول، اولین نویسنده این مطالعه می گوید:

"این یک نمونه قابل توجه است که چگونه اطلاعات زیست مولکولی سفال های پیش از تاریخ در ترکیب با داده های قوم نگاری، بینش استفاده از عسل را در 3500 سال پیش فراهم می کند."

پروفسور ریچارد اورشید، رئیس انستیتوی شیمی آلی در دانشگاه بریستول و یکی از نویسندگان مشترک این تحقیق اشاره می کند که رابطه خاص بین انسان و زنبورهای عسل در دوران باستان شناخته شده بود.

"اما کشف بقایای موم در ظروف سفالی نوک ، بینشی کاملا منحصر به فرد در مورد این رابطه را فراهم می کند، در حالی که سایر منابع شواهد فاقد آن هستند."

پروفسور کاتارینا نویمان، مسئول باستان شناسی در پروژه Nok در دانشگاه گوته می گوید:

«بقایای گیاهی و جانوری حاصل از کاوش های باستان شناسی ، تنها بخش کوچکی از آنچه مردم قبل از تاریخ می خوردند را منعکس می کند.

بقایای شیمیایی باعث می شود اجزای قبلاً نامرئی رژیم غذایی پیش از تاریخ قابل مشاهده باشند.

" اولین شواهد مستقیم از موم ، چشم اندازهای جذابی را برای باستان شناسی آفریقا باز می کند.

نویمان: "ما تصور می کنیم که استفاده از عسل در آفریقا یک سنت بسیار طولانی است.

قدیمی ترین سفال های این قاره حدود 11000 سال قدمت دارد. آیا ممکن است حاوی بقایای موم نیز باشد؟

بایگانی در سراسر جهان هزاران خرده سرامیک حاصل از کاوش های باستان شناسی را ذخیره می کند که منتظرند اسرار خود را از طریق کروماتوگرافی گازی فاش کنند و تصویری از زندگی روزمره و رژیم غذایی مردم ماقبل تاریخ تهیه کنند. "

تهیه شده توسط : دانشگاه گوته Frankfurt am Main

اطلاعات بیشتر: جولی دان و همکاران. جمع آوری عسل در آفریقای غربی پیش از تاریخ مربوط به 3500 سال پیش . ارتباطات طبیعت (2021). DOI: 10.1038 / s41467-021-22425-4

تصویر : آثار این موم در گلدان های سفالی 3500 ساله مانند این مشاهده شد.
اعتبار : پیتر برونیگ، دانشگاه گوته فرانکفورت

منبع: sciencebulletin.org/3500-year-old-honeypot-is-the-oldest-direct-evidence-for-honey-collecting-in-africa

عسل در آفریقا: قدیمی‌ترین کوزه عسل آفریقای سیاه پیدا شد | قیمت عسل

iraniannews.org

احتمالا کهن‌ترین ماده‌ای که بشر برای شیرین کردن به کار می‌برده، عسل است. شواهد مستقیم و غیرمستقیم زیادی در مورد شناخت و مصرف تولیدات زنبورعسل موجود است.

کوزه عسل

koozeasal.com

شرکت دانش بنیان کوزه عسل با احترام به محیط زیست، توانسته است در جهت تولید عسل پاک به روش عسل بدون پادزیست گام بردارد. این مهم، با حراست از زنبورستان ها در طبیعت انجام شده است.

دانشنامه - کوزه عسل | عسل ارگانیک

koozeasal.com

از لحاظ علمی، عسل ارگانیک، عسلی است که در تمامی مراحل تولید و فرآوری آن از هیچ نوع ماده سمی و شیمیایی و آنتی بیوتیکی استفاده نشده باشد یعنی زنبور دار از هیچ عامل و فرآورده ای که حاصل دست انسان است برای تولید عسل استفاده نکند.

قدیمی‌ترین کوزه عسل در آفریقای سیاه پیدا شد | فروشگاه عسل خالص

dw.com

قدیمی‌ترین کوزه عسل در آفریقای سیاه پیدا شد. هزاران سال ... کوزه‌های سفالی با قدمت ۳۵۰۰ ساله که شواهد مصرف عسل را به باستان‌شناسان نشان می‌دهند.

خرید و قیمت کوزه عسل کوهستانی موم خودبافت | فروش عسل طبیعی

torob.com

کوزه عسل کوهستانی موم خودبافت. ۴۳۰٫۰۰۰ تومان. خرید از ارزان‌ترین فروشنده. فروشگاه‌های اینترنتی.

کتاب کوزه عسل [چ5] -کتاب گیسوم

gisoom.com

کتاب کوزه عسلاثر محمد میرکیانی، ژاله راستانی، محمدحسین صلواتیان بوده و چاپ 5 آن در سال 1387 توسط انتشارات محراب قلم منتشر شده است.

کشفِ کوزه عسلِ 3500 ساله در آفریقا | قدیمی ترین شواهد در مورد عسل ناب

ghatreh.com

قدیمی ترین شواهد در مورد استفاده از عسل در آفریقا را تیمی متشکل از باستان شناسان دانشگاه گوته فرانکفورت به همر.

قدیمی‌ترین کوزه عسل در آفریقا کشف شد | خبر کانادا | مرجع قیمت عسل خالص

khabarcanada.ca

این کوزه‌های سفالی قدمتی ۳۵۰۰ ساله دارند. به گزارش «خبرکانادا» به نقل از «دویچه وله» هزاران سال است که انسان از عسل استفاده می‌کند.

کتاب کوزه عسل اثر محمد میرکیانی - کتابچی

ketabchi.com

خرید کتاب کوزه عسل نوشته محمد میرکیانی، انتشارات محراب قلم از کتابچی. به همراه مشخصات، قیمت و درباره کتاب.

کوزه عسل | بوک تاب

booktabmarket.com

کوزه عسل. در کتاب های سه جلدی روزی بود و روزی نبود، شما قصه های قدیمی را می خوانید. قصه هایی از ادبیات کهن و قصه های عامیانه که با زبانی شیرین بازنویسی شده اند.

داستان کلیله و دمنه6 کوزه عسل ومردفقیر - وب سير بوك

webseir.com

نام کتاب : داستان کلیله و دمنه6 کوزه عسل ومردفقیر. نویسنده/مولف : زهره فیض آبادی. ناشر : انتشارات برف. قطع کتاب : وزیری. نوع جلد : شمیز. سال جاپ : 1396

کوزه عسل نیست - کانون

kanoonnews.ir

در قالب طرح نمایش‌نما صورت گرفت؛ · اکران نمایش «کوزه عسل نیست» در فضای مجازی. فیلم نمایش «کوزه عسل نیست» به نویسندگی و کارگردانی عادل بزدوده.

عرضه محصولات کوزه عسل در شهرک سلامت اصفهان | تولید و فروش عسل دیابتی

isfahanhealthcarecity.com

شعبه مرکزی فروشگاه های زنجیره ای تخصصی کوزه عسل در شهرک سلامت اصفهان افتتاح شد. به گزارش اقتصاد بازار، واحد فن آوری تولید عسل بدون پادزیست، مستقر در ایران و اصفهان.

خرید و قیمت عسل کوزه ای کردستان ساکاروز پایین | 1000گرمی

basalam.com

خرید اینترنتی عسل کوزه ای کردستان، از تهران. متنوع ترین عسل ها با بهترین قیمت.

دیدگاه خود را بیان کنید