آیا عسل به همان اندازه که می گویند سالم است؟

وقتی می خواهید اطلاعاتی در مورد حقایق تغذیه عسل جستجو کنید، ممکن است فکر کنید که شورای ملی عسل اینترنت را در دست گرفته است.

وقتی می خواهید اطلاعاتی در مورد حقایق تغذیه عسل جستجو کنید، ممکن است فکر کنید که شورای ملی عسل اینترنت را در دست گرفته است.

آیا عسل به همان اندازه که می گویند سالم است؟

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۵۵۱ بازدید

آیا عسل به همان اندازه که می گویند سالم است؟عسل و تغذیه: آیا عسل به همان اندازه که می گویند سالم است؟

از نظر پزشکی توسط دکتر سالادینو بررسی شده است

نوشته شده توسط کاترین روز در 22 فوریه 2020

  • عسل یک قند است |

  • عسل در مقابل شکر "Rgular" |

  • حقایق تغذیه ای عسل |

  • سلامتی و خواص دارویی عسل


وقتی می خواهید اطلاعاتی در مورد حقایق تغذیه عسل جستجو کنید، ممکن است فکر کنید که شورای ملی عسل (گروه صنعتی که باعث تولید عسل می شود) اینترنت را در دست گرفته است.

بارها و بارها، آن را مشاهده می کنید: "عسل یکی از سالم ترین غذاهای جهان است".

آیا واقعاً چنین است؟ یا آیا این باور تقریباً جهانی نتیجه کار یک کمپین بازاریابی فوق العاده است؟

همانطور که معلوم است، پاسخ در جایی در وسط است. عسل در واقع عده زیادی از مزایای سلامتی را به شما ارائه می دهد - اما نوعی قند است و بسیاری از همان اشکالاتی که به عنوان چیزهایی که هر روز در قهوه خود قرار می دهید وجود دارد.

بیایید یک شیرجه عمیق تر در مورد موضوع عسل و تغذیه بزنیم.

عسل واقعاً شکر است

ممکن است فکر کنید قند همیشه از آب شکر که از گیاهانی مثل عصا یا چغندرقند استخراج می شود، تهیه می شود.

اما چه در مورد شکر جدول، چه قند قهوه ای یا شکر مایع صحبت کنید ، آنچه قند را تعیین می کند، کربوهیدرات های موجود در آن هستند. این کربوهیدراتها در درجه اول قندهای ساده مانند گلوکز، فروکتوز و گالاکتوز هستند. قند میز سفید (که از نظر شیمیایی به عنوان ساکارز شناخته می شود) که همه ما با آن آشنا هستیم یک قند ساده نیست. این یک "دیساکارید" است، قند پیچیده ای که به هنگام اتصال دو قند ساده توسط یک پیوند شیمیایی تشکیل می شود. اما به دلیل وجود کربوهیدراتش هنوز شکر است.

این ما را به عسل می رساند. این ماده به شکلی کاملاً متفاوت از قندهای استخراج شده از گیاهان تولید می شود. زنبورهای عسل شهد را جمع می کنند، آن را به عسل خام تبدیل می کنند و آن را در لانه زنبوری ذخیره می کنند - که از آن زنبورداران عسل جمع می کنند، آن را پردازش می کنند و می فروشند.

اما تقریباً سه چهارم عسل از قندهای ساده فروکتوز و گلوکز (که گاهی به آن دکستروز نیز گفته می شود) تشکیل شده است و مقادیر کمتری دی سکاریدها مانند مالتوز در آنجا نیز وجود دارد.

به عبارت دیگر، عسل شکل دیگری از قند است.

این بدان معناست که عسل همان ویژگی مثبت (طعم شیرین آن را به طرز شگفت انگیزی) و خصوصیات منفی (تأثیر بر قند خون، پیوند به چاقی و دیابت) به عنوان قند جدول و بیشتر شیرین کننده های طبیعی دارد.

فقط به این دلیل که عسل ترکیب اصلی آن با سایر انواع قندها ندارد به این معنی نیست که آنها یکسان هستند. از نظر ارزش غذایی و فواید سلامتی، عسل یک قند "بهتر" از رژیم غذایی گرانول موجود در جداول و شلوارهای ما است.

عسل در مقابل شکر "معمولی"

دلایل مختلفی وجود دارد که شما بهتر است به جای قند غذا از عسل به عنوان ماده شیرین کننده استفاده کنید.

ابتدا، به محتوای کالری نگاه می کنیم. به طور متوسط ​​یک قاشق غذاخوری شکر جدول در مقایسه با حدود 65 کالری موجود در یک قاشق غذاخوری عسل حدود 50 کالری دارد. با این حال، آنچه حاوی شکر است به عنوان "کالری خالی" توصیف می شود، زیرا تقریباً کاملاً از فروکتوز ، گلوکز و ساکارز تشکیل شده است و هیچ ماده غذایی اضافی ندارد.

از طرف دیگر عسل حاوی مقدار کمی پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها و همچنین قند است. هرکدام دارای ارزش غذایی هستند ، یکی از دلایلی که عسل جایگزین سالم تری برای قند است. عسل خام همچنین حاوی بقایای فرایند جمع آوری عسل است که بیشتر مزایای سلامتی اضافی این ماده را به شما ارائه می دهد. ما به زودی به آنها خواهیم پرداخت.

دوم اینکه، عسل شیرین تر از شکر است. بنابراین حتی اگر حاوی کالری بیشتری باشد، برای رسیدن به همان شیرینی قند، باید مقدار کمتری از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، یک فنجان شکر معادل ¾ تا ¾ فنجان عسل است - بنابراین شما در هنگام تعویض عسل شکر کالری کمتری مصرف می کنید.

سوم، عسل در مقیاس شاخص گلیسمی کمی پایین تر است (عدد مهمی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2) و برخی از انواع عسل مانند تاپلو و اکالیپتوس به دلیل دارا بودن فروکتوز زیاد، از نظر GI بسیار پایین است. این بدان معنا نیست که افراد دیابتی می توانند هنگام ریختن عسل در چای خود یا وافل خود به شهر بروند، اما این امر عسل را انتخابی بهتر از قند برای آنها می کند.

سرانجام، عسل حاوی کربوهیدرات های کل کمتر از شکر جدول است، که هنگام تماشای مصرف کربوهیدرات خود (همانطور که باید) مهم است.

متخصصان رژیم غذایی به شما خواهند گفت كه علیرغم فواید غذایی عسل نسبت به قند، هر كدام باید در حد اعتدال مصرف شوند - و این درست است. هرچند که حاوی چربی اشباع نشده (یا چربی کل ، برای آن ماده) است، هر کدام مقدار زیادی کالری و کربوهیدرات دارند. فقط به این دلیل که عسل انتخاب سالم تری است، این یک چک خالی برای برطرف کردن نیست.

به عبارت دیگر، عسل یک درمان سالم است - یک ماده اصلی رژیم نیست.

حقایق تغذیه ای درباره عسل

در اینجا حقیقت صادقانه وجود دارد: عسل برای شما بهتر از شکر است، اما دقیقاً یک منبع تغذیه نیست.

مقدار کمی فیبر رژیم غذایی در عسل وجود دارد (در قند هیچ کدام)، اما شما باید یک تن عسل بخورید تا در رژیم غذایی تان تغییری ایجاد کنید. حدود 2٪ از میانگین انواع عسل از ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده است. این مواد معدنی شامل آهن، فسفر، پتاسیم و سدیم است، اما مقدار مواد معدنی به حداقل مقدار روزانه توصیه شده USDA نزدیک نمی شود - با فرض اینکه شما به اندازه معمول غذا می خورید. بهترین رقم برای مواد معدنی: عسل مانوکا از نیوزیلند.

ویتامین های زیادی در عسل وجود دارد، از جمله ویتامین های C وB6، ریبوفلاوین، نیاسین و اسید پانتوتنیک و همچنین 26 اسید آمینه مختلف. همیشه مهم است که به یاد داشته باشید که این مواد سالم در عسل خام وجود دارند؛ اگر گرده افشانی گرده و بره موم در طول فیلتراسیون "عسل خالص" حذف شود، بیشتر فواید غذایی و سلامتی از بین می رود. (و اگر عسل تحت عمل مجدد قرار بگیرد، FDA می گوید دیگر اصلاً عسل نیست).

سلامتی و داروهای عسل

و اکنون ما به فواید واقعی عسل رسیده ایم - غیر از طعم افسانه آن.

بیشتر انواع عسلهای خام بسته بندی شده با فلاونوئیدها، اسیدهای فنولیک و دیگر منابع قدرتمند آنتی اکسیدان ها هستند که بدن برای مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد لازم است. خواص آنتی اکسیدانی قوی عسل نشان داده شده است که به کاهش فشار خون کمک می کند و از بروز بیماری های جدی مانند بیماری های قلبی، سکته مغزی و احتمالاً حتی سرطان کمک می کند. عسل های تیره تر، به ویژه عسل گندم سیاه حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به آنهایی با رنگ سبک هستند.

عسل همچنین فواید ضد باکتری و ضد التهابی نیز به همراه دارد. این امر باعث می شود تا در بهبود زخمها و در درمان بیماریهای التهابی اعم از دیابت و آسم تا مشکلات گوارشی مانند IBD و زخم مؤثر باشد. همچنین اعتقاد بر این است که برخی از انواع عسل ها به درمان بیماریهایی مانند فیبروز کیستیک و آکنه کمک می کنند.

و البته، برای گلودرد نیز فوق العاده است.

عسل یک معالجه کاهش وزن معجزه آسا نیست، باعث اصلاح مجدد مو نمی شود، و تمام بیماری ها و بیماری های شما را درمان نمی کند.

اما این برای شما بسیار بهتر از شکر یا سایر شیرین کننده ها مانند شربت ذرت است، بسیار خوشمزه است و بسیاری از مزایای دارویی و غذایی آن، آن را به یکی از سالم ترین غذاهایی که می توانید بخورید، تبدیل کرده است.

دیدگاه خود را بیان کنید
Code Image